282 - Fort Fort Fort

Netherlands GC9E6JE

Claimed by Me’Laine 4 years 7 months ago (6d 11h 38m 45s since publication) · visibility Watch (1)

Rulstraat, Megen, NB, NL

Meer info over deze tag is te verkrijgen op het event !

🕸Halloween👹 🦇MegenseVleermuisEvent 🦇🎃

Notes

note_addAdd Note

TEROSS
Player


local_offer4

description 4 years 7 months ago

Gefeliciteerd

nwpvr
Player


local_offer24

description 4 years 7 months ago

Gefeliciteerd natuurlijk en wat was het spannend! Supergaaf dat het gelukt is!

Daphne
Player


local_offer10

description 4 years 7 months ago

Geféliciteerd!!

Me’Laine
Player


local_offer16

check_circle 4 years 7 months ago · Edited 4 years 7 months ago

282 - Fort Fort Fort Zaterdag 30 oktober stond het 🎃🕷STT 🕸Halloween👹 🦇MegenseVleermuisEvent 🦇🎃 op het programma. Wat we kunnen verwachten? Geen idee. Of we een TAG kunnen bemachtigen? Geen idee. We schatten de kansen niet heel hoog in, aangezien er best veel mensen zich hebben aangemeld. We zullen zien. Een event is sowieso gezellig!!

We vertrekken op tijd richting het event, de auto volgeladen met o.a. een e-step, waadpak, hengel, ladder en extra kleding. We besluiten om de klimspullen en de boot thuis te laten. Samen met mijn dochter pik ik nwpvr op. Iets na half vijf parkeren we de auto op het parkeerterrein. Roykuh is net iets eerder en appt dat hij ‘per ongeluk’ al een tag heeft gespot. “Wat moet ik doen?”, is de vraag. Tja, dilemma… We geven een diplomatiek antwoord: “Doe wat jij denkt dat goed voelt.” En ondertussen denken we: “Wat een mazzelaar weer!!”

Inmiddels zijn we op het event terrein, wordt de QR-code gescand en nemen we de listings door. Een kindertag (245 - Trick or Treat), daar gaan mijn dochter en ik voor. De coördinaten worden in GCBuddy gezet en ik leg haar uit wat ze moet doen en hoe GCBuddy werkt. Navigeren kan ze wel. Aangezien het een kindertag is, laat ik het haar alleen doen en blijf ik op de steen bij de grote boom zitten. Wat ik even vergeet, is dat ze mijn telefoon bij zich heeft en die van haarzelf en ik ‘vergeten’ ben om de coördinaten in m’n gps te zetten. Tja, ik kan niks en wachten duurt lang!! Uiteindelijk is het haar gelukt om 4 woodies te bemachtigen en stuur ik haar met de e-step terug naar het event terrein. Helaas is ze net te laat en grijpen we mis. Tja, part of the game. Maar we hebben wel vier leuke woodies en zij was blij dat het haar helemaal zelf is gelukt en ook blij met de snoep die ze had gekregen. Ze vond het super leuk om te doen en ach, die tag… “Ik heb wel vier woodies voor je kunnen bemachtigen.” Je had haar trotse gezicht moeten zien.

Ondertussen heeft mijn cachemaatje nwpvr ook een tag weten te bemachtigen. Ik zeg tegen mezelf: “Ach, lukt het dan lukt het en zo niet dan was het in ieder geval een geslaagde dag op een leuk en gezellig event.” De zin herhaal ik tig keer in m’n hoofd. Het lijkt wel een mantra. Toch wil ik natuurlijk ook wel een tag kunnen claimen.

Volgende poging is 241 - Blauwbaard. Samen met mijn dochter twee keer naar het verhaal geluisterd en wel enkele cijfers gehoord, maar m’n hoofd zat zo vol dat ik me niet goed genoeg kon focussen. Dit gaat ‘m niet worden, zucht. De moed zakt me inmiddels in m’n schoenen. Zal ik wachten op ronde 2? Gelukkig heb ik twee super fanatieke (cache/stt)maatjes. Nwpvr en Roykuh halen me over de streep om een auto multi te gaan doen. Ik sjees met de e-step naar de parking waar de auto’s staan, geef nwpvr mijn e-step, zodat hij weer terug kan. Mijn dochter is namelijk nog op het event terrein.

Roykuh is mijn taxi en samen gaan we alle 12 de waypoints af. Het weer is echt slecht, het is donker en de wegen zijn smal. Crap, papier!! Gelukkig vind ik in de auto iets waarop geschreven kan worden. De hele administratie op de binnenkant van de verpakking van een batterijpakje. Als we bij wp5 zijn, begint m’n dochter ongeduldig te worden en te bellen: “Hoelang nog, denk je?” En zo gaat dat een paar keer. Gelukkig vermaakt ze zich prima, maar wil gewoon weten wanneer we weer terug zijn.

Veel punten zijn goed te doen. Bij één punt is er twijfel. Dan is het rekenen, rekenen en nog eens rekenen. We komen plausibel uit en rijden naar, wat wij denken, de plek van de tag. Helaas kunnen we niks vinden. Nog een keer in de auto rekenen en kijken wat er mis is gegaan. Het regent weer. Dan wat logisch nadenken, nogmaals kijken naar waar we zeker van zijn en spelen met het wp van de twijfel. We kijken op de kaart en hebben nu een ander punt wat eigenlijk vrij dichtbij ligt. We besluiten te gaan kijken. Tja, na dik twee uur kunnen die laatste paar minuten er ook nog wel bij.

Inmiddels is het weer droog. De auto wordt geparkeerd en we lopen via een trapje richting een bunker. Dit lijkt ook wel een mooie plek voor een tag. We schijnen in het rond en bedenken dat het een T3 is. Dat wordt bovenop klimmen. Het is wel wat glad, maar uiteindelijk lukt het. Jaaaaa, de tag ligt er gewoon!! Snel claimen, maar er gaat wat mis. Wellicht door de natte telefoon en de adrenaline. Ik maak snel wat foto’s en dan lopen we samen terug naar de auto, die overigens niet heel ver van de plek van de tag staat. Terwijl ik m’n telefoon droogmaak en opnieuw probeer te claimen, komt er net een auto aangereden. Het is een andere hunter. Ik klik nogmaals op op de claim knop en nu lukt het wel. Ik vind het sneu, maar dit is part of the game. Vanmiddag stonden we aan de andere zijde en grepen we net mis.

Rustig aan rijden we terug naar het event terrein, waar we de rest van de avond lekker kletsen en warme chocolademelk met slagroom drinken.

@hider(s): Bedankt voor het organiseren van het event en de vele STT-puzzels, -tradi’s en multi’s. We hebben genoten!!

cron
Operations


local_offer0

publish 4 years 7 months ago

Published.