243 - STT-RTT

Netherlands GC9E6JE

Claimed by nwpvr 4 years 7 months ago (6d 8h 48m 52s since publication) · visibility Watch (2)

Rulstraat, Megen, NB, NL

Meer info over deze tag is te verkrijgen op het event !

🕸Halloween👹 🦇MegenseVleermuisEvent 🦇🎃

Notes

note_addAdd Note

DH0412
Player


local_offer20

description 4 years 7 months ago

Gefeliciteerd tot op het event om je coin op te halen.

Rietje70
Player


local_offer0

description 4 years 7 months ago

Gefeliciteerd! Wat leuk al die publicaties en claims. Helaas kon ik niet aanwezig zijn.

Me’Laine
Player


local_offer16

description 4 years 7 months ago

Gefeliciteerd.

nwpvr
Player


local_offer24

check_circle 4 years 7 months ago · Edited 4 years 7 months ago

Als fanatiek STT-er volg ik al weken alle voorbereidingen met betrekking tot de Bump The Night ronde die speciaal voor Halloween wordt gespeeld. Te winnen zijn supergave “Batty” tags en hun bijbehorende coins. Maar in vergelijking met de eerdere rondes, zijn er maar enkelen die in Nederland verstopt gaan worden. Daarvan zit het merendeel ver van huis. Dus alle pijlen richtte ik op het event in Megen.

We zorgen dat we op tijd in Megen zijn en net voor de start arriveer ik bij de locatie. In het geroezemoes bij de ingang hoor ik gemengde geluiden op een eventuele hunt. Sommigen gaan voor de hunt en andere kiezen echt voor het event zelf. Met dat laatste was zeker niets mis, want het was allemaal netjes georganiseerd en er was een verwarmde tent inclusief horeca met picknicktafels waar je heerlijk kon zitten. Daarnaast liet het weer helaas te wensen over, iets waar de organisatie natuurlijk niets aan kon doen.

Om 17.00uur sharp kwamen de verschillende halloween figuranten op ons afgelopen met een QR code. Die konden we scannen en daarmee hadden we een soort event-puzzle-PDF waarmee we op de tags konden hunten. Daarin zat behoorlijk wat variatie; Er waren tags voor kids, eenvoudige oppikkers al dan niet met hengel te doen, multi’s en mysteries.

Ik koos voor een relatief eenvoudige puzzel. “Discover de trackables op het event”, luidde de puzzel. Dat klinkt als een niet al te lastige opdracht. Bij aankomst had ik namelijk aan een waslijn reepjes gezien met zo’n 30 TB-codes. Net voordat ik aan de opdracht begon, had ik toevallig op het event de blauw/paarse event versie gekocht voor de collectie. Een blik naar de bijbehorende code leerde dat alle coins beginnen met de prefix “BN”. Dus ik kon zodoende al meteen 90% van de andere codes van het lijstje afstrepen. Er bleven er logischerwijs 4 over, waarvan er slechts één inderdaad de coördinaten bevatte van de door mij gezochte tag.

Coördinaten ingevoerd en het blijkt 6 km verderop te zijn. Maar nu had ik een kleine uitdaging. Hoe kom ik daar?! Ik was immers meegereden met Me’Laine die inmiddels met haar dochter zelf op jacht was naar een tag. Gelukkig wilde Roykuh wel als taxichauffeur optreden dus snel richting de auto, die zo’n 800 meter verderop geparkeerd stond. De spanning stijgt natuurlijk, want met zo’n relatief eenvoudige opdracht is het voor de hand liggend dat ik wellicht niet de enige ben die voor deze tag gaat.

Onderweg richting de tag rijden we achter een andere auto die er behoorlijk de sokken in heeft. Spannend of die ook richting de tag gaat. Het kan ook iemand zijn die hier dagelijks rijdt natuurlijk. Gelukkig, de auto slaat af, een andere richting in. We komen steeds dichterbij en stuitten op een wegafsluiting. Verdikkie.. dat wordt omrijden. Gelukkig niet al te ver en niet veel later staan we bij een bijzonder beeldje. Tijdens de rit had ik de symbolen bij deze listing bestudeerd en zag een symbooltje met een kampvuurtje. Zouden we vuur nodig moeten hebben om een eventuele behuizing te openen? Zoiets heb ik namelijk in het verleden al eens moeten doen.

Ik stap snel uit en ga bij het beeldje op zoek. Goed kijken natuurlijk, maar ik zie vooralsnog niets. En al helemaal niet iets wat ik moet doen met een eventueel fikkie. Dan kijk ik onder het infobord bij het beeldje en daar zit iets onder getaped! YES HET IS DE TAG!

Super Happy natuurlijk en snel rijden we terug naar het event. Daar zelfs voor een heuse televisiecamera de bijbehorende coin uitgereikt gekregen. Daarna komt het met bakken uit de lucht. Het regent heel hard, maar gelukkig is het knus in de tent waar andere teams lekker aan het kletsen en/of puzzelen zijn.

Om 23.00uur is het mooi geweest en weer tijd om richting huis te gaan.

cron
Operations


local_offer0

publish 4 years 7 months ago

Published.